program
Wyróżnia nas nowatorskie podejście do wychowania i edukacji dzieci we wczesnym okresie życia.
domowa atmosfera
w przedszkolu
wpojenie zamiłowania do zdobywania wiedzy oraz samodoskonalenia
indywidualne traktowanie dzieci
budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby
nauka budowania relacji międzyludzkich oraz umiejętności radzenia sobie w grupie
zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa
zdrowe odżywianie naszych podopiecznych
zapewnienie warunków do dużej aktywności fizycznej
jak daleko jak to możliwe.
Maria Montessori
Nasza filozofia
opieramy się na założeniach pedagogiki Marii Montessori
Realizujemy cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty, a nasi absolwenci posiadają wszystkie niezbędne umiejętności do podjęcia dalszej edukacji w szkole podstawowej, zgodnie z podstawą programową MEN.
aktywność własna dziecka z materiałem rozwojowym
swobodna zabawa
w przedszkolu
codzienne spotkania dzieci
z nauczycielem w kręgu
Doświadczanie
Zajęcia prowadzone są w taki sposób,
aby każde dziecko mogło samo doświadczać
W ramach codziennych zajęć przedszkolnych proponujemy pracę z materiałem Montessori, który pozwala zdobywać nowe umiejętności poprzez doświadczanie zmysłem dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku. Praca własna rozwija zdolności językowe, matematyczne, sensoryczne, kulturowe, budzi zamiłowanie naukowe oraz zachęca do dalszych poszukiwań. Zdobyta w sposób wielozmysłowa wiedza na zawsze pozostanie w umysłach przedszkolaków, dając im doskonałą bazę do dalszej edukacji.
tego nie ma w umyśle .
Maria Montessori
Twórczość
stwarzamy dzieciom liczne możliwości twórcze
Poprzez sztukę człowiek wyraża swoje emocje , myśli i uczucia. Chcąc zachęcić nasze dzieci do wewnętrznych poszukiwań samego siebie stwarzamy im liczne możliwości twórcze. W każdej sali przedszkolnej znajduję się stanowisko artystyczne wyposażone w liczne akcesoria plastyczne, z którego dzieci mogą korzystać kiedy maja na to ochotę.
liczne zajęcia
plastyczne
Częsty kontakt z różnorodnymi technikami artystycznymi
samodzielne decydowanie w jaki sposób, kiedy i jak długo dziecko pracuje
Maria Montessori
Nauka o pokoju
Niezwykle ważna jest umiejętność rozróżniania dobra od zła
W czasach nasilonego tempa życia oraz dużej stymulacji bodźców dzieci potrzebują wyciszenia. Plan dnia ułożyliśmy tak, aby zajęć nie było za dużo , żebyśmy mogli znaleźć czas dla każdego z naszych podopiecznych z osobna , aby mieć czas na rozmowę i słuchanie siebie wzajemnie. W każdej z sal znajdują się kącik ciszy , gdzie dzieci mogą odpocząć, pomyśleć , a nawet zaprosić kolegę do wspólnego milczenia oraz kącik pokoju , w którym dzieci mogą zapalić świeczkę , przyjrzeć się sobie w lustrze , zapoznać się z religiami i kulturami Świata.
Przyświeca nam motto: „Każdy inny, wszyscy równi.”
Maria Montessori
Ruch
Dla zdrowia fizycznego oraz psychicznego dzieciom należy zapewnić codzienną aktywność fizyczną
Każdego dnia wychodzimy na spacer lub bawimy się w przedszkolnym ogrodzie , a gdy pogoda nie sprzyja wykorzystujemy akcesoria do ćwiczenia dużej motoryki u dzieci i ćwiczymy w sali gimnastycznej. Sala ta posiada elementy poprawiające koordynację ruchową przedszkolaków ( piankowy tor przeszkód , materace , równoważnie, …). W ogrodzie przedszkolnym zamontowany został piękny plac zabaw.
jest przeszkodą w rozwoju.
Maria Montessori
Język angielski
przedszkolaki mają codzienny kontakt z językiem w formie zabawy
W naszej opinii nauka języka obcego przebiega najsprawniej, gdy bazuje na zasadach nauki języka rodzimego (małe dziecko samo uczy się języka poprzez osłuchiwanie, bez zbędnego tłumaczenia). Dlatego codzienne lekcje języka, według wybranego na dany rok programu, prowadzone są po angielsku. W codziennym życiu przedszkolnym stosujemy słowa oraz zwroty w języku obcym, np. podczas ustalania pogody, sprawdzania obecności, przy codziennych czynnościach higienicznych, itd. Naukę języka wzbogacamy również o codzienne słuchanie angielskich piosenek, podczas których bawimy się zgodnie z metodą TPR (angażując ciało i ruch w proces nauki). A nasza anglista przez cały dzień pracuje z dziećmi indywidualnie, uwzględnia przy tym potrzeby każdego dziecka i dopasowuje naukę do ich możliwości.